محافظت از پمپ، گیربکس و دیفرانسیل تراکتور با بازو وسط هیدرولیکی

محافظت از پمپ، گیربکس و دیفرانسیل تراکتور با بازو وسط هیدرولیکی

امروزه به دنبال افزایش نیاز کشور به تولید محصولات کشاورزی داخلی بخش ادوات کشاورزی نیز رشد قابل توجهی داشته است و روز به روز با ادوات چندکاره جدیدی مواجه می شویم که قابلیت و بهره وری بالاتری داشته و در عین حال سنگین تر از گذشته هستند. بنابراین محافظت از پمپ، گیربکس و دیفرانسل تراکتور در برابر فشار کاری بالا از اهمیت خاصی برخوردار است. محافظت از پمپ،...

محافظت از پمپ، گیربکس و دیفرانسیل تراکتور با بازو وسط هیدرولیکی شرکت آرکا مبتکر
 امروزه به دنبال افزایش نیاز کشور به تولید محصولات کشاورزی داخلی بخش ادوات کشاورزی نیز رشد قابل توجهی داشته است و روز به روز با ادوات چندکاره جدیدی مواجه می شویم که قابلیت و بهره وری بالاتری داشته و در عین حال سنگین تر از گذشته هستند. بنابراین محافظت از پمپ و گیربکس و دیفرانسل تراکتور در برابر فشار کاری بالا از اهمیت خاصی برخوردار است. این پیشرفت باعث ارتقاء سطح کشاورزی و بالارفتن بهره وری زمین و ماشین آلات کشاورزی شده است. اما بخش دوم که همان سنگینی ادوات می باشد آسیب های جدی به پمپ، گیربکس و دیفرانسل تراکتور وارد میکند. بنابراین ناگزیر به تقویت تراکتور یا تبدیل آن به تراکتوری بزرگ تر و قدرتمند تر هستیم. اما در این میان خرید تراکتور برای همه مقدور نبوده و در برخی موارد نیز نیازی به این میزان سرمایه گذاری نمی باشد.
شرکت آرکا مبتکر با بررسی این موضوع راه حلی جدید را معرفی نموده است که از پمپ، گیربکس و دیفرانسیل تراکتور محافظت خوبی نموده و تا حد قابل قبولی نیاز به تعویض تراکتور ویا سرویس های زودهنگام و هزینه بر را حذف می نماید. فقط کافیست بدون نیاز به تغییرات اساسی بازوی وسط رزوه ای خود را با بازوی وسط هیدرولیکی شرکت آرکا مبتکر که مجهز به سیستم قفل کن اتوماتیک می باشد جایگزین نمایید! در این مقاله سعی داریم محافظت پمپ، گیربکس و دیفرانسیل تراکتور با بازو وسط هیدرولیکی آرکا مبتکر را کمی بیشتر توضیح دهیم.
برای شفافیت بهتر محافظت پمپ، گیربکس و دیفرانسیل تراکتور با بازو وسط هیدرولیکی آرکا مبتکر، یک بیل دستی را در نظر بگیرید که با خاک پر شده باشد. به طور قطع هر چه از فاصله نزدیک تری نسبت به بیل گرفته شود بلند کردن آن آسان تر خواهد بود. این قضیه برای تراکتور و ادوات نیز برقرار است. به طور مثال ریگ 6 ردیفه را در نظر بگیرید که حداقل وزن آن در حدود 1700 کیلوگرم مباشد که در حین کار در خاک مرطوب با چسبیدن گل و لای ممکن است به بالای 2 تن نیز برسد. زمانی که ما از بازوی رزوه ای استفاده میکنیم به هنگام رسیدن تراکتور به انتهای زمین نیاز به بلند کردن ادوات از روی زمین می باشد. یک روش جمع کردن بازوی رزوه ای میباشد که کار بسیار مشکل و زمان بریست مشکل و روش دوم استفاده از شمشیری ها که از پمپ و گیربکس تراکتور استفاده می کند. تکیه گاه اهرم شمشیری ها از ادوات نسبت به محل اتصال بازوی وسط فاصله زیاد تری داشته بنابراین فشار زیادی به پمپ، گیربکس و دنده های تراکتور وارد می شود و به گفته برخی از مشتریان ممکن است هفته ای یک بار گیربکس باز شود که این مسئله هزینه زیادی را به تراکتور دار تحمیل می کند.
حال بازو وسط هیدرولیکی آرکا مبتکر را در نظر بگیرید که مجهز به شیرقفل  کن دوبل می باشد و در فاصله نزدیک تری به ادوات قرار دارد. بازو در ابتدای کار توسط  سیستم هیدرولیک و کمپرس تراکتور از روغن پر میشود. پس از تنظیم موقعیت بازو به کمک  شیر قفل کن دوبل اتوماتیک، موقعیت تثبیت می شود و دیگر از بخش هیدرولیک و کمپرس  تراکتور مستقل میشود. از طرفی لوله های به کاررفته سنگ خورده فابریک کارخانه ای  بوده و نشتی داخلی به طور قطع وجود ندارد. با رسیدن تراکتور به انتهای زمین بدون  فشارآمدن به پمپ، گیربکس تراکتور بازو هیدرولیکی را جمع نموده و پس از قرار گرفتن در  موقیت مناسب بر روی زمین زراعی مجددا ادوات به موقعیت قبل خود برگردانده می شود.  چنانچه از چیزل استفاده میشود نیازی به پیمایش مسافت به منظور نفوذ در زمین نیست و  در همان ابتدا چیزل همانند میخی در زمین با هر میزان سفتی فرو می رود!
علاوه بر این با جمع شدن کامل بازو وسط هیدرولیکی به هنگام کار با  ادوات سنگین و طویل، مرکز ثقل ادوات در حدود 30 سانتی متر به سمت تراکتور جابجا  میشود که در راه پیمایی ها و به خصوص سربالایی ها کمک حال دیفرانسل تراکتور خواهد  بود. علاوه بر این در هنگام بالابری به شمشیری ها فشار کنتری وارد می شود. برای مشاهده این قابلیت شما را به مشاهده ویدئو کمک رسانی به پمپ تراکتور توسط بازو وسط هیدرولیکی آرکا مبتکر دعوت می نماییم.
در نتیجه با ترفند ساده و کارآمد جایگزینی بازوی وسط رزوه ای با بازو وسط هیدرولیکی آرکا مبتکر مجهز به شیر قفل کن اتوماتیک محافظت پمپ، گیربکس و دیفرانسیل تراکتور با بازو وسط هیدرولیکی به خوبی انجام شده و عبارت بهتر مجموعه سیستم انتقال قدرت تراکتور از آسیب در امان می ماند و چرخدنده ها، گیربکس و قطعات دیفرانسل تراکتور طول عمرشان افزایش قابل توجهی می یابد.
با ما کشاورزی حرفه ای، آسوده و ایمن را تجربه کنید